Eğitimde Web 2.0 Araçları

EĞİTİMDE WEB 2.0 ARAÇLARININ KULLANIMI VE ÖNEMİ

Web Nedir?



İnternet üzerinde yazı, grafik, resim, ses ve hareketli görüntülerden oluşan dökümanları uzaktaki bilgisayarlara ileten bir platformdur.

WEB 1.0
Web 1.0, internet kullanıcılarının web sitelerini sadece bilgi almak için kullandığı, içeriğe katkıda bulunamadığı ve içerik üretemediği birinci kuşak web platformudur.
WEB 2.0 Nedir?

         WEB 2.0 




Web 2.0, kullanıcılarında içerik geliştirebildiği, birbirleriyle işbirliği yapabildiği, kullanıcılar arasında bilgi ve fikir alışverişini destekleyen ikinci kuşak web platformu olarak tanımlanmaktadır (McLoughlin & Lee, 2007).
Web 1.0 ile Web 2.0 Arasındaki Faklar

WEB 1.0                        WEB 2.0
Statik                             Dinamik
Katılıma Kapalı             Etkileşimli
Belirgin Otorite            Dağınık Otorite
Pasif Kullanıcı               Katılımcı Site Ziyaretçisi

Web 1.0 ile Web 2.0 Arasındaki Fark
En önemli fark sadece okunabilir bir ortamdan hem okunabilir hem de yazılabilir bir ortama geçilmesi denilebilir.



Web araçlarının Tarihi Gelişimi



EĞİTİMDE KULLANILAN WEB 2.0 ARAÇLARI


KODLAMA ARAÇLARI



Scratch, ABD’de bulunan MIT’nin geliştirdiği, 8-16 yaş arası çocukların kullanımına göre tasarlanmış oldukça basit bir arayüze sahip programlama ortamıdır. Geleneksel programlama dillerinin aksine kullanıcı, istediği fonksiyonları fare ile tıklayıp sürükleyerek animasyonlar, oyunlar, ve hikayeler yaratabilirsiniz.
https://scratch.mit.edu/ adresinden ulaşabilirsiniz.
Kulüp olarak verdiğimiz bu araç ile öğrencide;
Algoritmik düşünme becerisini geliştirmek.
Kodlama yaparak kendi oyun ve hikayesini oluşturmak.
Problem çözme ve programlama becerilerini kazandırmada




Code.org



Bu platformda çocuklar oyun oynarken aynı zamanda kodlamayı da öğreniyor.
Türkçe de dahil birçok dil desteği de mevcut.
https://code.org web sitesi üzerinden ulaşabilirsiniz.
Özellikle ilk öğretim 1 ve 2. sınıflarda code.org eğitimini veriyoruz.
https://code.org/ adresinden ulaşabilirsiniz.

KODABLE
Çocuklar için geliştirilmiş bir iPad uygulaması. Oldukça basit bir ara yüzüne sahip olan uygulamada ücretsiz 30 seviye programlama dersi var. 

KAZANIMLAR
  1. Problem çözme
  2. İletişim kurma
  3. Takım çalışması
  4. Planlama, karar verme
  5. Değerlendirme
  6. Yaratıcılık
  7. Kritik düşünme


KAHOOT
Öğrencilerin en çok eğlendiği web araçlarından bir tanesidir.
Her branştan öğretmenin dersiyle alakalı bir konuda quiz, tartışma ve anket hazırlayabilir.
Öğrenciler eğlenerek öğrenirler. 
Uygulanabilmesi için bir bilgisayar laboratuvarı veya tablet gereklidir.


CANVA


Grafik dizayn uygulaması olup profesyonel kalitede informatik, afiş, facebook kapağı vb. birçok uygulamalarda grafik tasarlanabilir. Üstelik kullanıcının herhangi bir programlama bilgisine sahip olması gerekmemektedir.


KELİME BULUTLARI

Web 2.0'ın internete kazandırdığı yeniliklerden biridir.  Kelime bulutu oluşturarak sınıflarınızı rengarenk eğitsel içeriklerle donatabilirsiniz.
https://tagul.com/
http://www.wordle.net/ adreslerinden ulaşabilirsiniz.

SLAYT VE SUNU ARAÇLARI

Hareketli sunumlar hazırlamak için kullanılan web 2.0 araçlarından bazılarıdır.
https://prezi.com/
https://www.powtoon.com/ adreslerinden ulaşabilirsiniz.

 KARİKATÜR ARACI - TOONDOO

Karikatür hazırlamak için kullanılan web 2.0 aracıdır.
http://www.toondoo.com adresinden ulaşabilirsiniz.

ARTIRILMIŞ GERÇEKLİK ARAÇLARI

Öğrencilerin boyamış olduğu resimleri arttırılmış gerçeklik programlarıyla tablet veya telefondan canlandırabiliriz. Genellikle okul öncesi dönem öğrenciler için kullanılır.
http://www.quivervision.com/
https://www.aurasma.com/
https://chromville.com/


ARTIRILMIŞ GERÇEKLİK VİDEO:


3D ARAÇLARI

ÖĞRENCİ İÇİN WEB 2.0 ARAÇLARINI KULLANMANIN YARARLARI
Devamlı farklı web 2.0 araçlarını kullanan öğrenci daha aktif ve zinde kalır. Öğrencileri ileriki hayatlarında teknoloji okuryazarı, aktif ve katılımcı bireyler olmaya iter. Bu da onları ilerdeki meslek yaşamlarına hazırlar (Punie & Cabrera, 2006).
Web 2.0 araçları ile ürün odaklı çalıştığı için gösterdiği çaba ve gayretin karşılığını somut olarak görür (O’Reilly, 2007).
Ürün üzerinde esnek çalışma saatlerinde ve sınıf dışı ortamlarda da rahatlıkla çalışabilmesi, farklı öğrenme tarzları olan öğrencileri destekler (Prashnig, 2006).
Bilgiye en güncel ve işlevsel hali ile ulaşır (O’Reilly, 2007).
Birlikte çalışmaları durumunda sosyalleşmelerine ve birbirlerinin deneyimlerinden faydalanma imkanı sunar.

ÖĞRETMEN İÇİN WEB 2.0 ARAÇLARINI KULLANMANIN YARARLARI
Web 2.0 araçlarını kullanan bir öğretmen sınıfına getirdiği farklı aktivite, programlar ve ürünler sayesinde sınıfına canlılık ve hareket katar.

Öğretmenin değerlendirme anlayışı çeşitlenir yazılı notlarının ötesinde öğrenciler tarafından ortaya konan ürünleri de değerlendirir.

Öğretmen derslerinde daha güncel ve işlevsel içerikleri kullanır. Günlük hayattan güncel sorun ve problemler üzerinden rahatlıkla örnekler verebilir.
SINIF ORTAMI AÇISINDAN WEB 2.0 ARAÇLARININ YARARLARI
Daha aktif ve katılımcı bir sınıf ortamı sağlar.
Sınıf ortamında öğrencilerin birbirine karşı tutum ve davranışlarını olumlu yönde etkileyeceği düşünülmektedir.






Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Arduino Nedir?